Burn-out behandeling

Cognitieve therapie

De behandelvorm die gebruikt wordt tijdens de coachingssessies in het 12 weken durende herstelprogramma is cognitieve therapie. Deze therapievorm gaat uit van het idee dat de manier waarop je denkt, invloed heeft op hoe je je voelt. Cognitie betekent dan ook ‘gedachte’, het onderzoeken van de invloed van je gedachten vormt de basis voor de therapie. Het helpt je bewust te worden van (negatieve) gedachten en de bijbehorende gevoelens. Hierdoor leer je op een andere manier om te gaan met de gewoontes die uiteindelijk hebben geleid tot deze burn-out.

Conflicthantering

Conflicten op het werk en in je privéleven zijn niet ongewoon; het is onvermijdelijk meningsverschillen of discussies te hebben met je collega’s, familie of vrienden. Conflicten zijn echter niet per definitie negatief en kunnen juist constructief zijn als zij tot creatieve oplossingen leiden. Tijden het 12 weken durende herstelprogramma leren wij je de basisvormen van goede conflicthantering.

Planning & time-management

Plannen is een groot struikelblok voor veel mensen die uiteindelijk een burn-out ontwikkelen. Tijdens het 12 weken durende herstelprogramma wordt uitgebreid aandacht besteed aan de manier waarop je jouw leven beter kunt structureren en plannen. Hierdoor kom je minder snel in, en ben je beter voorbereid op, stressvolle situaties. De rust die dit brengt zorgt ervoor dat een nieuwe burn-out kan worden voorkomen.

Body & mind

Herstellen van een burn-out heeft niet alleen te maken met inzicht krijgen in je gedachtes en emoties, maar ook met zelfzorg. Tijdens het 12 weken durende herstelprogramma richten wij ons op o.a. running therapie, ontspanning, yoga en mindfulness. Hiermee werk je actief aan het vergroten van je (lichamelijke) draagkracht.

Wij werken uitsluitend met behandelmethoden die wetenschappelijk bewezen effectief zijn en aansluiten bij de Nederlandse richtlijnen.

null

Aanmelden

Klik hier